Helene

Helene
Sommerhus 2010

søndag den 17. oktober 2010

Barack Obama

Barack Obama er en rigtig fed fyr. Jeg forstår ikke hvorfor de fleste amerikanere kritiserer ham. Han prøver jo alt hvad han kan for at gøre Amerika et meget bedre sted for fattige.
Folk siger at han ikke gør det godt. Men sandheden er jo at intet menneske kan klare noget så stort. USA er et multikulturelt land, dvs. at der er mange forskellige mennesker med forskellige holdninger.
Derfor er det jo svært at gøre alle tilfredse, og det er jo et af Obamas store problemer.

Jeg vil meget gerne flytte til Amerika og studere og bo der en hel del af mit liv, og det kunne være fedt hvis man havde en mulighed for et godt sundhedssystem når man er fattig og studerende :)

Jeg tror virkelig på at Obama kan gøre det godt! Folk forstår ham bare ikke!

1 kommentar:

  1. Jeg tror også på Obama, men det lader jo også til at være den generelle tendens i Europa at man stoler på Obama i højere grad end de gør i USA.

    Jeg tror det skyldes at amerikanerne er hurtigere til at ændre holdning og er mere populistisk styrede end den generelle tendens er i EU, selvom vi også er i godt gang med at tilpasse os efter USA-politisk forbillede.
    Obama har succesfuldt formået at påbegynde en afvikling af Guantanamo basen, indføre en historisk gennemgribende sunhedsreform og sætte en helt ny politisk dagsorden som for evigt vil ændre den måde USA anskues på og anskuer sig selv på. Alene det faktum at han er halvt-afrikaner er en stor sejr for demokrati, anti-racisme og frihed i hele den frie verden.

    Hurra for Barack Hussein Obama.

    SvarSlet